Podívejte se na klíč správných odpovědí všech maturitních příkladů z ostrého podzimního didaktického testu z matematiky 2016. Zkontrolujte si, jak jste u maturitního testu 2016 zabodovali a zda jste došli ke správným matematickým výsledkům. Řešené postupy všech maturitních úloh z podzimu maturity 2016 poslouží i studentům připravujícím se na maturitní termíny v následujících letech maturitních ročníků. Šiřte vzorová vypracování a sdílejte je se svými přáteli a spolužáky k užitku všech. Dobrá znalost matematiky se Vám neztratí u maturity, ani v životě.
Vyřešené zadání pro didaktický test z matematiky - podzim 2016
Zadání didaktického testu z matematiky 2016 jaro
Zadání úlohy 1
Řešení úlohy 1
Zadání úlohy 2
Řešení úlohy 2
Zadání úlohy 3
Řešení úlohy 3.1
Řešení úlohy 3.2
Zadání úlohy 4
Řešení úlohy 4
Zadání úlohy 5
Řešení úlohy 5
Zadání úlohy 6
Řešení úlohy 6
Zadání úlohy 7
Řešení úlohy 7
Zadání úlohy 8
Řešení úlohy 8
Zadání úlohy 9
Řešení úlohy 9
Zadání úlohy 10
Řešení úlohy 10
Zadání úlohy 11
Řešení úlohy 11
Zadání úlohy 12
Řešení úlohy 12
Zadání úlohy 13
Řešení úlohy 13
Zadání úlohy 14
Řešení úlohy 14
Zadání úlohy 15
Řešení úlohy 15
Zadání úlohy 16
Řešení úlohy 16
Zadání úlohy 17
Řešení úlohy 17
Zadání úlohy 18
Řešení úlohy 18
Zadání úlohy 19
Řešení úlohy 19
Zadání úlohy 20
Řešení úlohy 20
Zadání úlohy 21
Řešení úlohy 21
Zadání úlohy 22
Řešení úlohy 22
Zadání úlohy 23
Řešení úlohy 23
Zadání úlohy 24
Řešení úlohy 24
Zadání úlohy 25
Řešení úlohy 25
Zadání úlohy 26
Řešení úlohy 26
Všechny testy z matematiky předchozích let on-line:
testy 2015 | testy 2014 | testy 2013 | testy 2012 | testy 2011 | testy 2010
Orientační výsledky. Oficiální výsledky budou zveřejněny po zasedání validační komise CZVV.
Jeste jednou k prikladu 13. Je mozne chapat zadani i tak, ze se maji najt vsechny trojuhelníky a tedy 18 trojuhelniku je schovanychj´jen v sesti patrech a tudiz by vas vysledek byl dobre.To ale by se takto mohl chapat priklad cislo 12 a tedy nejvetsi trojuhelnik by byl ten jakoby ve druhem patre o strane 4cm a pak by priklad 12 vysel 4.
Ale to by bylo zase ve sporu s prvni vetou, ze trojuhelniky maji spolecny jen jeden bod.
Takze jak jsem psala v predchozim komentari, urcite mate chybu v tom prikladu 13
dobrý den, mohli byste prosím zveřejnit test z podzimu 2016 ?
děkuji
Martine, test naleznete zde: https://www.statnimaturita-matika.cz/didakticky-test-2016 😉
Úloha 13 - zde bylo trojúhelníků 18 (na rozdíl od 12, kde jich bylo 6), jedná se tedy o součet konečné řady 1 + 2 + 4 + 8 + 2 na sedmnáctou, tedy 2 na osmnáctou - 1 = 262 143 cm.
Úloha 25.4. cotg x/2 má periodicitu prodlouženou oproti cotg x, tedy 2pí. Správně je tedy řešení E, x = pí/2 + 2kpí
Omlouvám se možná jsem jen špatně pochopil zadání ale jak vám mohla úloha číslo 13 vyjít 63 když trojúhelníků není 6 ale 18.
Kolik by to vyšlo, kdyby to bylo z 18 prosím tě?
V řešení úlohy 6 jste se přepsali v definičním oboru. Správný graf bude zrcadlový k tomu vašemu. V úloze 7 existuje i rychlejší řešení. Stačí si jen uvědomit, že přímka je posunutím osy II. a IV. kvadrantu (čili přímky y=-x) o jednotku ve směru kladné poloosy y, čili y=-x+1. V úloze č. 18 jste se přepsali v řešení A, má tam být odmocnina ze 3, nikoli mínus pí/2. U 23. úlohy jde řešit rychleji. Podle zadaných rovnic je jasné, že jde o "čtvrté kolečko" počítáno proti směru hodinových ručiček, čili zleva dostáváme: (x-5) * 2 +7 a zprava to vezmeme proti směru šipek, čili x*3 + 1, a mezi oběma vztahy je rovnost, je hned vidět, že je to odpověď A). U příkladu 24 postup, o kterém se zmiňujete: vypočítat diferenci d: a_5 = a_1 + 4d, po dosazení: -8 = 4+ 4d => d = -3. Pak x = 4-3 = 1, y = 1-3 = -2, z = -2-3 = -5. Jejich součet je tedy -6.
Zdravím, mám prosbu. U toho 5 příkladu mám alespon podmínky, měli by mi za ně dát bod, nebo ne?
Děkuji